Feel The Unifying Power Of Our Story == Hikayemizin Birleştirici Gücünü Hissedin

Feel The Unifying Power Of Our Story == Hikayemizin Birleştirici Gücünü Hissedin

Feel The Unifying Power Of Our Story == Hikayemizin Birleştirici Gücünü Hissedin

06.02.2021 565

 

 06-02-2021

....................................................................................                    

                      FEEL THE UNIFYING POWER OF OUR STORY

                        (Hikayemizin Birleştirici Gücünü Hissedin)

 

    ' FEEL THE UNIFYING POWER OF OUR STORY' adlı eTwinning projesine Gazi Şahin Anadolu Lisesi olarak katıldık. Okulumuzun İngilizce öğretmeni Emine NİGAR yönetiminde 9. ve 11.sınıf öğrencilerimiz Acar TAŞ, Fatih Can ÖZCAN, Ümit SAĞLIK, Baki ALTUN, Elif Bengi BOZBIYIK ve Sude naz GÜRBÜZ ile proje yürütülecektir. Avrupa ortaklı olan projede Romanya'dan 1 ve Türkiye'den 9 ortak olarak proje çalışmaları gerçekleştirilecektir. Projenin amacı, yazılı sanatların gücünü kullanarak öğrencilerin yaratıcılıklarını, iş birliğini ve İngilizce dil becerilerini geliştirmektir. Bu projenin katılımcıları, farklı kültürel geçmişlere sahip 14-18 yaş arası lise öğrencileridir. Bu proje ile hem yabancı dili hem de teknolojiyi kullanma becerilerini geliştirecekler. Öğrenciler bütün bir kısa hikaye yaratmak için bir araya gelecekler. Kısa öykünün konusu, bir anket aracılığıyla öğrencilerin ortak ilgi alanlarını belirleyerek seçilecektir.

 

   We participated in the eTwinning project' FEEL the UNIFYING POWER of OUR STORY ' as Gazi Şahin Anatolian High School under the direction of Emine NIGAR, our school's English teacher.The project will be carried out with our 9th and 11th grade students Acar TAŞ, Fatih Can ÖZCAN, Umit health, Baki ALTUN, Elif Bengi BOZBIYIK and Sude naz GÜRBUZ. In the project, which is a European partner, project work will be carried out as 1 partner from Romania and 9 partners from Turkey. The aim of the project is to develop students ' creativity, collaboration and English language skills by using the power of written arts. Participants of this project are high school students aged 14-18 with different cultural backgrounds. With this project, they will develop their skills in using both foreign language and technology. Students will come together to create an entire short story. The subject of the short story will be selected by identifying the common interests of the students through a survey.

 

  The Lead character design Works (Ana karakter tasarımı çalışmaları)

  We designed the lead character of our story. This is my FUPOS project team. They are designing characters for FUPOS story.

  Hikayemizin ana karakterini tasarladık. Bu benim FUPOS proje ekibim. FUPOS hikayesi için karakterler tasarlıyorlar.

06-02-2021

 ............................................................................................... 

 Lead Character Design( Ana karakter tasarımı )

 My team designed the lead character in our story. Here are my project team's character designs for the FUPOS story.

 Ekibim hikayemizdeki baş karakteri tasarladı. İşte proje ekibimin FUPOS hikayesi için karakter tasarımları.

 

06-02-2021

 

.................................................................

 

Lead Character design (Ana karakter tasarımı)

The winner of Lead Character design is SAGE by Nehir from Balıkesir T.C. Ziraat Bankası Fine Arts High School. SAGE will be the lead chracter in our story.

Baş karakter tasarımının galibi Balıkesir T.C. Ziraat Bankası Güzel Sanatlar Lisesi'nden SAGE karakteriyle Nehir oldu. SAGE hikayemizin baş karakteri olacak.

06-02-2021

 .............................................................................

PROJECT TEAM STUDENTS' LOGO WORKS

My team designed logos for our Project. Here are my project team's logo designs for the FUPOS story.

Ekibim projemiz için logolar tasarladı. İşte proje ekibimin fupos hikayesi için logo tasarımları.

19-02-2021

 

..................................................................................

PROJECT TEAM STUDENTS' POSTER WORKS

My team designed posters for our Project. Here are my project team's poster designs for the FUPOS story.

 

Ekibim projemiz için poster tasarladı. İşte proje ekibimin fupos hikayesi için poster tasarımları.

19-02-2021

 

..............................................................................

SAFER INTERNET DAY

Our Safer Internet Day Activity on the web 2.0 tool Mentimeter

'' Together for a Better Internet ''

Emine NİGAR prepared an event for safer internet day using the web 2.0 tool Mentimeter.

 

Emine NİGAR, Web 2.0 aracı Mentimeter'i kullanarak daha güvenli internet günü için bir etkinlik hazırladı.

 

 

....................................................................

 

My Team's poster about Safer Internet Day

 

Takımımım güvenli internet günü poster çalışmaları

04-06-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FIRST CHAPTER

04-06-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HİKAYE LİNKİMİZ

 

https://www.flipsnack.com/yasingumus501/fupos-chapter-1.html

My project team has written collaboratively the first chapter of the story about health covid19.

 

Proje ekibim, sağlık covıd19 hakkındaki hikayenin ilk bölümünü işbirliği içinde yazdı.

04-06-2021

















FuposTalks Events by FUPOS Project Members.

A webinar was held  with the participation of an author Mr. Yılmaz on the techniques of story writing, archetypes and the shapes of the heroes' journey in mythology and stories.

Fupos proje üyeleri tarafından FUpostalks etkinliği.

 

Yazar Sayın Yılmaz'ın katılımıyla hikaye yazma teknikleri, arketipler ve kahramanların mitoloji ve hikayelerdeki yolculuğunun şekilleri üzerine bir web Semineri düzenlendi.

04-06-2021
































...........................................................................................


We met online and did quizizz activity that my team prepared. Here is the video of the meeting.

Çevrimiçi olarak tanıştık ve ekibimin hazırladığı quizizz aktivitesini yaptık. İşte toplantının videosu.

 

https://youtu.be/7T9JHwlt8jw


04-06-2021





















Here is an animation  about "Health" chapter of our story (Covid-19)

hikayemizin "sağlık" bölümü (Covıd-19) hakkında hazırlanan bir animasyon)

https://youtu.be/iDFsK3t3esg


Web 2.0 Activites about "Health"

"Sağlık" hakkında Web 2.0 etkinlikleri"

http://meb.ai/lnFQd

http://meb.ai/UE6ZYB

http://meb.ai/3CUbS

http://meb.ai/bP8pv

https://wordwall.net/tr/resource/12484344/health

https://learningapps.org/display?v=pr9b86wgk21

https://learningapps.org/display?v=ptf3sfkgk21

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3462d3f98a50

 

Before - After Activities about First Chapter

Birinci hikaye ile ilgili hikaye öncesi ve sonrası etkinlikleri

 

https://www.liveworksheets.com/3-uv33958pb

 

https://www.liveworksheets.com/3-io55828qj

 

İKİNCİ BÖLÜM

04-06-2021




















HİKAYE LİNKİMİZ

https://www.flipsnack.com/yasingumus501/fupos-chapter-2.html

 

Web 2.0. Activities about the "Disinformation"

Web 2.0. "Dezenformasyon" ile ilgili etkinlikler"

 

https://www.educaplay.com/learning-resources/9077128-hafl_chapter_2_disinformation.html

https://www.educandy.com/site/html5/bin/main.php?activity=matchup&quizid=655338

https://www.educandy.com/site/html5/bin/main.php?activity=anagrams&quizid=655712

https://www.educandy.com/site/html5/bin/main.php?activity=multiple_pairs&quizid=657225

https://www.educaplay.com/learning-resources/9051282-hafl_chapter_2_disinformation.html

https://crosswordlabs.com/view/2021-04-30-80

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=9f2b4

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=a0b03

https://www.educandy.com/site/html5/bin/main.php?activity=wordsearch&quizid=656785

 

Before-After Reading Activities about Second Chapter

İkinci bölüm hikaye öncesi ve sonrası okuma etkinlikleri

 

https://quizizz.com/join/quiz/608159141abf41001bd5409b/start?studentShare=true

https://wordwall.net/resource/15819620/copy-disinformation-story

http://www.wooclap.com/NHBGRZ

https://create.kahoot.it/details/d6347fc7-7f90-4032-a0bf-a8f01a25120c

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=a2dca

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=a33ab

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=a3148

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=a33ab

 

 My Team and Nihal teacher's Team prepared our Second Chapter / Disinformation Animation Video.

Ekibim ve Nihal hocamızın ekibi ikinci bölüm / dezenformasyon animasyon Videomuzu hazırladılar.

https://youtu.be/9pB3-pgXDWA

My Team is working on our animation video via Animaker App.

 

Ekibim Animaker uygulaması aracılığıyla animasyon videomuz üzerinde çalışıyor.


04-06-2021

















........................................................................................

We had an online zoom meeting with our partners and students on 04.04.2021. Our students had an online quiz on Quizizz. Thanks to all our students and Fatma teacher.

 

04.04.2021 tarihinde ortaklarımız ve öğrencilerimiz ile online zoom toplantısı yaptık. Öğrencilerimiz Quizizz üzerinde bir online sınav vardı. Tüm öğrencilerimize ve Fatma hocamıza teşekkür ederiz.

04-06-2021




















My student Quizizz activity certificate.Congratulations to the winners!

 

Öğrencimin Quizizz etkinlik sertifikası.Kazananları tebrik ederim!

04-06-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

................................................................................. 

 

We had Quizizz about chapter 1 Health Covid 19 with my 10th-grade students on the Eba live lecture to spread our eTwinning projects activities.

 

ETwinning projeleri etkinliklerimizi yaymak için Eba canlı dersinde 10. sınıf öğrencilerimle birlikte Bölüm 1 sağlık Covıd 19 hakkında Quizizz yaptık.


 

04-06-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We are going to meet at 22.00 on 05.05.2021. Fupos Teams are going to have the Quiz about chapter 2 Disinformation.

 

Saat 22.00'de 05.05.2021'de buluşacağız. Fupos ekipleri bölüm 2 dezenformasyon hakkında Quizizz olacak.

04-06-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We had our Quizizz event on 05.05.2021.

 

Quizizz etkinliğimizi 05.05.2021 tarihinde gerçekleştirdik.

04-06-202104-06-2021













.......................................................................

The mixed Video Team has prepared a video for eTwinning Day. Thanks to all students!

Karma Video ekibi eTwinning Günü için bir video hazırladı. Tüm öğrencilere teşekkürler!

https://youtu.be/GTS24A7ZGig

Mixed Poster Team have prepared the posters for eTwinning Day.

 

Karma Poster ekibi, eTwinning Günü için posterler hazırladı.

04-06-2021


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Happy eTwinning Day. We prepared an ebook with our FUPOS mixed teams.

 

Mutlu eTwinning günü. Fupos karma takımlarımızla birlikte bir e-kitap hazırladık.

 

https://www.ourboox.com/books/fupos-etwinning-day-mixed-teams-activities/

 

 

 

 We had a meeting with partners to discuss the project process.

 

Proje sürecini görüşmek üzere ortaklarla bir toplantı yaptık.


04-06-2021


















........................................................................................

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

04-06-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HİKAYE LİNKİMİZ

 

https://www.flipsnack.com/yasingumus501/chapter-3.html

 

04-06-202104-06-202104-06-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..........................................................................................

 

Web 2.0. Activities about the "Bullying" / Web 2.0. "Zorbalık" ile ilgili Etkinlikler"

 https://wordart.com/sjsffmll9qe3/word-art-1

https://crosswordlabs.com/view/fupos-chapter-3bullying-2

https://crosswordlabs.com/view/2021-05-20-223

https://crosswordlabs.com/view/etwinning-fupos-gazi-sahin-anatolian-high-school-chapter-3-bullying-game-5

https://wordart.com/ui0mi5py1r0q/word-art

https://crosswordlabs.com/view/fupos-irem

https://wordart.com/dctceuv1frp7/word-art

https://crosswordlabs.com/view/fuposgazi-sahin-anatolian-high-school-chapter-3-bulliying-game-3

 

https://crosswordlabs.com/view/fupos-ela

 

My Team is preparing the web 2.0 tool Activities about Bullying.

 

Ekibim zorbalıkla ilgili Web 2.0 aracı etkinliklerini hazırlıyor.

04-06-2021














Before-After Reading Activities about Third Chapter / üçüncü bölümle ön ve son okuma etkinlikleri

 

https://www.liveworksheets.com/3-mp174008ub

https://www.liveworksheets.com/hu1946501nx

 

Animation Video of the Third Chapter / Üçüncü bölümün animasyon Videosu

 

https://youtu.be/T2melhHtIqY

...............................................................................................................

We come together  as FUPOS Family after completing the 3rd Chapter  of Our Story

 

Hikayemizin 3. bölümünü tamamladıktan sonra FUPOS ailesi olarak bir araya geliyoruz.


04-06-2021



















.........................................................

We had an online Zoom meeting with our partners and students, then we had online Quizizz at 21.30 on 28.05.2021.

 

Ortaklarımız ve öğrencilerimizle çevrimiçi bir Zoom toplantısı yaparak 28.05.2021'de 21.30'da çevrimiçi Quizizz yaptık.

04-06-2021

















........................................................................................

our collaborative work about words related to "Story"

"hikaye"ile İlgili Kelimeler hakkında ortak çalışmamız

https://www.cram.com/flashcards/memorize/fupos-collaborative-work-12147841

 

We had a chatroom meeting with our partners and students at 19 pm on 29.05.2021

 

29.05.2021 tarihinde saat 19'da ortaklarımız ve öğrencilerimizle sohbet toplantısı yaptık


04-06-2021

















My Team's Certificates / Takımımın Sertifikaları

 

https://youtu.be/1A_XL5pRQKs